Fetele lui Jimmy - partea a 14-a

Am anuntat in urma cu vreo 4 saptamani, si iata ca ma tin de cuvant, ca voi posta timp de vreo luna (MAI AM DOAR CATEVA ZILE SI TERMIN!), pe fascicole, pe blogul meu, primul roman scris de mine, "Fetele lui Jimmy", publicat in 2006 la editura DOMINOR, cu prefata si postfata de Ioan Grosan si Dan Silviu Boerescu. Romanul, acum, aici pe blogul meu. Probabil ca dupa acest lucru, o sa mai urmeze tot aici si celelalte romane ale mele.

(imi cer scuze ptr eventualele greseli, aceasta varianta este cea necorectata)
Enjoy!



CAPITOLUL 12

E-mail-uri

- Iar scrii iubitilor, Sonia! Asa de dimineata?
- Scriu, vreo problema care te framinta dra secretara? Sonia se ridicase de la pupitru si o tintuia cu privirea pe secratara firmei care dorise sa faca un spirit.
- Nu draga, hai ca te las in pace ca altfel imi strici si mie ziua nu numai tie, replica secretara, inchizind usa din biroul Soniei.

Mesaj de la dana_verdescu@yahoo.com catre sonia_m@yahoo.com
20 mai


Mesaj de la sonia_m@yahoo.com catre dana_verdescu@yahoo.com
22 mai



Mesaj de la erika_jolie@yahoo.com catre sonia_m@yahoo.com
25 mai
Mai, draga Sonia, mai,
Mai traiesti si tu? Mai esti vie? Ce-i drept, te tot citesc pe internet in ziar, dar nu era suficient.



Altfel, toate bune pe-aici... Australia parca s-a mai linistit dupa razboiul civil si nu mai e asa terorizata de ceea ce s-a intimplat si de ceea ce ar putea sa se intimple...Totul a reintrat in normal... Noutati nu prea sint sau poate nu-mi trec mie acum prin minte...Sau poate nu m-am trezit prea bine, avind in vedere ca aici, acum, e inca dimineata... Dar tinem legatura.

Te pup si astept vesti noi.
Erika>

Seara cind ajunse acasa se simtea foarte obosita. Dupa ce facu un
dus si isi pregati o gustare se aseza la computer. Nu avusese timp sa raspunda unor prieteni si se bucura ca vecinul din Braila ii instalase si internet la calculatorul de acasa asa ca isi deschise adresa de e-mail.

Primul mesaj era de la Dana, o fosta colega care era acum asistent de regie la o casa de Filme. Dana plecase de ceva vreme de la Stict Secret. Desi lumea zicea ca unde plecase Dana salariile erau ca in America, partenerii si finatatorii find din SUA, aceasta ii explica Soniei mai degraba, contrariul.


Mesaj de la dana_verdescu@yahoo.com catre sonia_m@yahoo.com
26 mai

S



Capitolul 13

Cineva umbla pe balcon. Se facuse deja intuneric si afara se auzeau tare ciudat fosnetele, chiar linga geamul Soniei. "Cine e acolo?" striga ea, gindindu-se cu groaza ca poate o fi fost batrinul profesor care de buna seama ca o fi privit-o si in timp ce se schimbase de haine cu o ora mai devreme. inchise ochii pina o durura si in timp ce auzea o mie de zgomote in minte, incepind cu o piesa frantuzeasca de la televizor, la fosnetul agasant al persoanei care se misca pe balcon, iar acum in timp ce-si stringea pleoapele pina la durere auzea si tiriitul mobilului; care sunet cu siguranta ca i se parea ca-l aude pentru ca il inchisese fara doar si poate cind intrase pe usa. intrezarea cu ochii inchisi o lumina care lua diferite forme. isi inchisese ochii la nervi si acum ii strivea de podul palmelor. in timp ce forma luminoasa din mintea ei se schimba neincetat din tigaie in fluture si din fluture in litera R incepu sa se calmeze. s

Primise de la amicul ei (pe care-l cunoscuse pe chat acum vreun an) de dimineta un mesaj in care ecesta ii spunea ca fusese concediat.

Mesaj de la zorg 666 catre sonia_m@yahoo.com
29 mai

z

Acum Zorg ii mai scrisese
Mesaj de la zorg 666 catre sonia_m@yahoo.com
1 iunie


Sonia ii raspunse:

Mesaj de la sonia_m@yahoo.com catre zorg666@yahoo.com
2 iunie



Mesaj de la botik69@yahoo.com catre sonia_m@yahoo.com
3 iunie
Iata si un mesaj de la Botic. Botic era sursa ei in ceea ce priveste prezentatoarea de televiziune Diana, cu care era vecin de bloc.

iti raspund pe fuga, trebuie sa ma duc la examen. Se spune pisi draga (si pentru asta te astept sa ma scoti in oras la restaurantul chinezesc, ca nu-ti mai dau de acum informatii pe gratis - GLUMEAM pisi scump!) ca Diana Poganescu ar vrea sa faca un copil cu un patron egiptean (SIC!) vecinii nostrii mi-au zis ca desi el o implora mereu(se aude tare de alaturi!), gagica nu vrea! Pesemne ca de fapt nu-l iubeste asa de tare! Se pare ca vrea sa aiba o situatie materiala si mai buna -lumea zice ca ai ei parinti sint foarte bine dotati din acest p.d.v., tatal ei a fost consul in nu stiu ce tara, au vile la munte si la mare, dar nu stiu, poate ca vrea doar o pozitie sau poate ca (aici e o speculatie) il iubeste dar mai iubeste si pe altcineva! aici trebuie sa pui osul la treaba si sa investighezi si tu cu cine, ce, cine e(daca e). sincer, am auzit niste zvonuri, dar nu cred ca poti publica si nu e nimic sigur. cum ora mea de internet s-a terminat si dl acela urit cu bube pe fata si imbracaminte de bodyguard ma cam fixeaza - si nu cred ca sint genul lui - cred ca tre' sa-ti zic "pupici" si ne mai vorbarim alta data.
ps. s-ar putea sa ne vedem chiar miine, caci azi s-ar putea sa mai aflu ceva. Poop u.>


Mesaj de la sonia_m@yahoo.com catre botik69@yahoo.com
10 iunie

Sonia ii raspunse:
< dragul meu ce sa-ti spun, banuiam eu ca ceva e putred in Danemarca. cred si eu ca mai are un iubit, dar cine sa fie, m-ai lasat in coada de peste cu raspunsul tau de azi! si unde ai fost, caci am vrut sa te sun si nu te gaseam niciunde? sa nu-mi zici ca ai fost in vizita la ea, ca lesin!? dar stiu ca tu esti in stare de asa ceva, zau, nici acum nu pot sa cred ce mi-ai povestit, cind mi-ai spus intr-o zi senin: "draga mea, ia ghici cu cine m-am intilnit azi cind duceam gunoiul! Cu Diana Poganescu! Cica de jumatate de an e la noi in bloc si nu stiam" mi-a venit sa te omor atunci! nu puteai sa casti ochii mai devreme la ce vecini ai! ia vezi, or mai fi personalitati pe acolo. in fine, acum, concentreaza-te la ce se intimpla in viata domnisoarei caci am nevoie de o bomba! m-am saturat de interviuri cu primari si reportaje sociale in piete si comentariile analistilor bancari! dra poganescu este exact ce imi trebuie ca sa i-au o prima cu care sa ma duc in concediu! si iti promit ca te duc la restaurantul chinezesc! te kiss, Sonia>

Mesaj de la sonia_m@yahoo.com catre tom_tom@yahoo.com
23 iunie



CAPITOLUL 14

Singur printre bastani


Mama, verisoarele si sora ei din Caracal nu se deosebeau de niste bibliotecare sau profesoare de romana de clasa a treia. Dar o puneau la punct de fiecare data cind se contrazicea cu ele. Dupa ce o perioada de lucru la ziar, intr-o zi se felicitase deoarece iesise onorabil dintr-o discutie cu familia. isi dadea seama ca familia sa se invirtea in jurul acelorasi concepte, pareri si ca acestea se bazau pe niste principii destul de solide, dar cam vechi si oarecum rurale. Nu stia daca sa creada de acum incolo ca ele greseau si ca ea descoperise si o alta fata a realitatii sau daca ea se indepartase din cauza "Capitalei" de radacinile familie si gindirii acesteia. Totusi ajunsa inapoi acasa in camera sa. Lili se simtea mai bine. Victorioasa chiar dindu-si seama ca pentru prima data in viata zimbetele ironice si comentariile aluzive ale familie ei se pierdusera intr-o tacere prelunga. Nici nu mai stia de ce se contrazisera! Ah, verisoarele in frunte cu mama ei in timp ce-si dadeau in carti urmarind cu coada ochiului pe Diana Poganescu la televizor incepusera cu niste presupuneri despre viata acesteia. Bineinteles, stiind cum statea treaba cu vedeta in cauza Lili le explica ce stia ea despre vedeta. Simtea ca a evoluat si era mai bine-dispusa.

Sonia si-a serbat ziua de nastere la o discoteca. Printre invitati au fost Minodora, Botic si Lili. Pe Lili o cuprindea o senzatie stranie de placere si de senzualitate ori de cite ori auzea ritmurile de "drum", basii si frecarile discurilor celebrului DJ Lamix. Sonia si celelelate fete dansau pierdute in multime, iar ea le urmarea dintr-un colt. isi privea din cind in cind piciorusele usor plinute si bluza alba. Prea decenta pentru o seara colosala la discoteca. Simtea ca vrea sa danseze dar daca baietii ar fi observat ca este prea scunda si prea plinuta, daca va dansa aiurea? Se hotarise atunci sa se lipseasca si sa se ridice de pe canapeau argintie. intr-un tirziu, cuprinsa de o stare euforica, pe la 3 dimineata, cind doar citeva persoane mai dansau obosite pe un remix al lui Kyle Minogue se hotari sa danseze.

*** Dupa ce se intoarse in apartamentul de 2 camere din blocul 35 medita la cele intimplate...asadar o noua generatie se nascuse, o generatie din care ea trebuise sa faca parte dar ea habar nu avea despre asta. ai ei(rudele), sub pretextul unei bune educatii o indepartasera de tot ce era omenesc, normal, salbatic. ce-i pasa ei ca stia fanceza si spaniola la perfectie (multumita banilor parintilor si
a oribilei, antipaticei, cocosatei si probabil lesbianei profesoare din liceu care o meditase pina mai anul trecut)? observase ca unele fete pe care le cunoscuse in Bucuresti vorbeau franceza si italiana la perfectie... Iar Sonia cel putin nu-i spusese de vreun meditator si nu credea ca stie mai putine conjugari ale verbului « manger »...

*** Jurnal Lili
"Ce as putea face, un baiat imi spunea ca nu a reusit nimic pina la capat in viata lui pentru ca i-a fost teama ca daca o sa inceapa ceva important nu va putea duce pina la capat. Eu i-am zis ca si eu am facut asta pina atunci, (era acum un doi si mai bine). Acuma nu mai vreau sa fiu asa. Trebuie sa fiu buna de la cap la coada. As putea sa fiu. ii admir pe gay, pe prietenii Soniei. mai precis m-am imprietenit cu unul din trei baieti cu asemenea apucaturi.

Sint o fire ciudata, fara metoda, lenesa, inteligenta, rautacioasa, simpatica, vesela, capricioasa... Nu sint razbunatoare, nu prea perseverenta, am memorie si sint irascibila; nu prea rabdatoare.
Oarea cum ma vad ceilalti?
Stind asa lucrurile m-am hotarit sa fac un pic de circ ca sa impresionez o pereche de diavoli nesimtitori...doi vecini ai mei care ma tachinau. Pina la urma, stind si cugetind, faptul ca mi-am iesit un pic din fire nu a fost neaparat in favoarea mea. Mi-e un pic rau. intotdeauna, dupa ce maninc carne de orice fel, seara, mi-e rau. A fost sunca si s-a terminat si ce-a de-a 9 zi de regim. Mai am cinci. Am slabit 5 kg. in sensul ca aveam peste 64, poate chiar peste 66 la 1, 67. si acum am cam 57. Doar ultimele zile am facut ceva gimnastica, imi provoca greata acest cuvint, de fapt m-am miscat ca sa ma dezmortesc ca ma simteam ca un gindac tinut la cuptor. bleo..."

***
Dupa trei luni de la venirea la Strict Secret se simtea tot destul de marginalizata. Stresul, nervii, antipatia colegelor, misto-urile care i se pareau condamnari la moarte o facusera sa tresara noaptea in somn si sa plinga in baia de la redactie cam de doua ori pe zi.

*** Jurnal Lili(continuare)
" Am ajuns la vorba Ilenei, o prietena de-a mea, sa cred ca mintea vine dupa 22 de ani. dar vine?? Azi m-am intilnit cu Diana, celebra frumoasa prezentatoare. Se spune ca are un salariu de 6000 de $ pe luna. A fost draguta, prea draguta. Am intrebat-o si de prietenul ei dar a evitat raspunsul si a spus ca "sti bine ca nu-mi place sa vorbesc despre asta, si Jimmy stie" cu asta mi-a pus capac. Of, rau e sa fi, vorba unui coleg, un mic negrisor.
***Florin Marcel este prosper om de afaceri care mi-a dat o carte de vizita usor deochiata: Directorul reprezentantei Chanell in tara noastra, Marcel era, culmea coincidentei, iubitul unei noi si stilate colege de breasla de la un alt cotidian.
Dar sa spun si marea mea problema, neliniste de azi?
Uite poate si din cauza efectului unui pahar de bere de la un cocteil din seara asta, acum ca sa marturisesc, mi-a mai trecut prin cap, si zau imi pare rau, dar am avut senzatia ca incep sa ma indragostesc de Jimmy. Sonia cred ca s-a suparat pe mine chiar daca a ris.
Abia acum imi dau seama ca am mincat prea mult. Miine ma voi rade pe picioare voi purta o rochie lunga si pantofii maro. Voi avea o dispozitie de salam umplut. Am inceput sa ies in lume si e frumos.

Oare de ce vedetele nu se uita la tine cind vorbesti. Nu sint sincere?
Dar asta este, nu ai ce le face. si revenind, oare a fost doar o stare trecatoare privirea lui? Oare ce a fost cu mine si Jimmy, de fapt am simtit ceva mai mult. Este exact genul meu de barbat care-mi place mie. peste 30, aratos, sexi, usor betiv, cu bani, elegant... Singurul inconvenient major este ca are o sotie si o amanta, care intimplator este colega mea si de care si mai grav, imi place. (de asta si i-am dat mai apoi cadourile Soniei mai ales pentru ca ma simteam vinovata ca m-am uitat la omul ei si mi-am inchipuit porcarele) De fapt, astea sint cele mai mari atractii. dar e o mirsavie din partea mea sa ma gindesc el. E o nerusinare, ... o sa incerc sa nu mai fac asta.''

***

Lili se simtea uneori folosita de diferiti oameni despre care trebuia sa scrie articole care-i spunea tot felul de bazaconii dar care ascundeau lucruri mai grave. Asa era bunaoara cu celebra prezentatoare Diana care era amanta directorul bancii egipte, Hallmun Gaftarich. Aflase ca sint impreuna, pricepuse abia tirziu de ce de fiecare data cind aducea vorba despre asta, cind sefii o certau pentru ca nu a avea destule stiri, era intimpinata cu un refuz categoric. Purtarea ei copilareasca o facusera sa fie tratata cam prost de ceilalti colegi. Singura care o apara era Sonia dar nici ea nu era pe o pozitie foarte tare. Nu se stia ca este iubita lu' sefu', iar daca s-a fi stiut ar fi fost cu mult mai rau pentru ea. Sonia facea pe sefa dar era trecuta in caseta tehnica doar sef de sectie si nu redactor-sef-adjunct.
Sonia nu ii spunea prin ce trece dar probabil ca suferea. Din cind in cind, Liliana auzea muzica data la maxim in baie. intr-o seara trecuse sa ia ceva d-lui in bucatarie si usa era deschisa la baia care era comuna. Asa ca o vazu pe Sonia prabusita in cada in ritmuri de Nirvana si hohotind ingrozitor. Spatele alb, subtire, curbura sinilor si parul erau foarte senzuale. isi spuse, retragindu-se tiptil.

***


De trei zile (aproape) ma chinuie un dor ciudat. L-am cunoscut de aproape pe actorul si cintaretul meu preferat, pe Love Boy. Am vorbi cu el. pentru un interviu si i-am cerut un autograf. mi l-a dat, (m-a intrebat cum ma cheama). a fost superb si concertul imi place muzica lui dar nu am ascultat-o pentru ca ma gindeam la el. Love Boy m-a dat pe spate...sint topita. As face orice nebunie daca mi-ar cere-o. Cred, de fapt, cred ca el e barbatul vietii mele. e superb, superb, superb. si miroase, culmea, ca orice derbedeu. Are parul foarte frumos si arata bine, mai tinar decit este (si-s super-extra-foarte-ingrozitor de - nemaipomenit- obsdedant - de indragostita de el.) Am mai luat ceva kilograme de emotie. am si mincat mai mult (ciudat) zilele astea. Desi m-am miscat mai mult e si fffoarte cald. e de fapt 10 mai, mai sint 5 zile pina la un decont. Oare de ce lumea imi zice "pistruiata"?

am zis ce oribil am cazut in timp ce ma furisam prin intuneric prin spatele Bibliotecii Nationale ca sa intru in culise la concert la Love Boy? Am rezistat eroic pina acasa. Acolo am vazut ca mi s-a umflat piciorul cit un pepene. ma simt ciudat. azi am fost la serviciu incaltata cu pantofi si cu ciorapi albastri cam prea grosi. am fost dimineata prin bucuresti pe la Unirea mai exact sa iau si sa duc cuiva un dosar. ma rugase aseara sa faca treaba asta si a zis (personajul respectiv)ca o sa-mi ramina dator.
fata de aceste aberatii, ma confrunt si cu probleme serioase - deocamdata sint insa optimista. »

CAPITOLUL 15


- Draga mea, trezeste-te sa vorbim ceva. Este vorba de Hallmun. Cum merge relatia voastra?
- Mai lasa-ma cu sfaturile tale idioate de pui de crocodil ce esti. Pui mic si scarbos...
- Ma jignesti! De ce faci asta? sti ca sint de partea ta! Dar daca o sa continui sa ma tratezi asa, si daca o sa continui sa iei pastile de somn, pentru ca eu ma simt extrem de obosit cind tu inghiti nenorocitele astea de pastile de somn. Eu fac parte din visul tau si daca vei continua sa inghiti prea multe s-ar putea sa dispar. ti-ar placea sa patesc asta?
- Termina-te si lasa-ma sa dorm... Ce vrei in fond sa faci? Sa ma
convingi sa ma despart de Hallmun? Nu pot, nu vreau!
- Asculta-ma o data! Nu-ti cer nimic, doar sa judeci cu inima!
- NU VREAU!
- Sau nu poti?
- Nu te pot lasa fara sa nu-ti spun! Daca nu te desparti de el, peste 8 luni veti avea un accident. Cel putin asa scrie in astre, ca perechea ta va avea un accident. Semnalmentele astrale se potrivesc cu profilul lui!
- Taci, taci ca sa nu zic ca aberezi.
- Desparte-te de el. Uita-l pe egiptean. Sotia lui ii va lua toata averea iar tu vei fi uitata.
Diana izbucnii in plins.
- Nu vreau sa aud, de ce imi spui asta, nu vreau sa mai stiu nimic!
- Vreau sa te ajut... Nu-mi place sa recunosc pentru ca acest om nu este pe gustul meu, dar este scris ca tu tebueia sa traiesti. Desparte-te de Hallmun!

Diana se trezi tanspirata. Era abia trei noapte. Noroc ca urma o zi de miercuri in care nu trebuia sa prezinte decit jurnalul de seara. isi lua o tigara cu dublu-filtru din pachetul de pe noptiera si-l privi pe barbatul de linga ea. Avea 46 de ani. Arata bine pentru virsta lui, alerga, facea sport. ii privi figura cam aspra. Nu il iubea pe Hallmun. Avea nevoie de puterea lui insa ca sa isi duca mai departe planul. Micul crocodil parca ii chitaia in minte.
Diana se duse pe balcon sa fumeze o tigara si sa se gindeasca.


VA URMA

Comentarii

Postări populare