Hackerii de vedete!



Ultima "modă" în materie de furturi în România este ...Internetul! Dacă până acum vedetelor li se spărgea casă - precum Româniţei Iovan -, erau lovite în cap că să li se fure geanta sau le era spart cardul - cum i s-a întâmplat lui Mircea Badea -, mai nou, hoţii au început să se extindă pe Internet. Şi-au dat seamă că vedetele ar putea avea o groază de secrete, fotografii exclusive sau numere de telefon importante pe adresele personale de e-mail sau Facebook, aşa că, da-i şi sparge! Sperăm din tot sufletul, pentru că şi eu la rândul meu sunt pe lista fraierilor cărora li s-a spart parolă de la unul din e-mail-uri, că într-un final, aceşti hakeri să fie prinşi.

Cum operează!

Dacă vreun amic bun, iubit, prieten, sau mă rog, cineva din lista de messenger va întreba ceva ciudat, deodată, fără altă introducerem de exemplu: "ce autor preferat ai?", "care este numele mătuşii tale?", "pe ce stradă ai copilărit?", atunci este clar! Persoană cu care vorbeşti nu este acel prieten drag, ci un nenorocit de haker care i-a spart şi amicului tău contul. Imediat trebuie să pui mână pe telefon şi să îl suni pe prietenul tău, şi dacă nu răspunde, sau este ocupat, insistă! Se prea poate că şi el să fie plin de nervi, supărat că i s-a spart e-mailul şi să nu poată vorbi la telefon. În niciun caz nu mai vorbi cu persoană respectivă pe messenger.
De ce? Pe scurt, dacă tu răspunzi acelor întrebări - care de fapt sunt întrebările de securitate de la contul tău de pe yahoo.com -, acel om îţi va intră toată viaţă pe e-mail. Partea proastă, cât şi bună la yahoo este că aceste întrebări nu se pot schimbă, şi asta înseamnă că nici hakerul, dar nici tu nu puteţi schimba definitiv parolă. Dacă ai chef să trăieşti cu un parazit în spate toată viaţa de acum încolo, care să ştie tot ce faci şi să aibă acces la contul tău, intră mai departe pe e-mail cu ajutorul întrebărilor de securitate. Dacă nu, şterge-ţi toate e-mailurile sau trimite-le pe o altă adresă de e-mail, şi ia-ţi adio de la respectivul cont!


Vedete care au păţit-o!

Iulia Albu

Printre primele vedete care au păţit-o şi care mi-a transmis din nefericire şi mie hackerul este Iulia Albu. "La mine a intrat să vorbească cu mine amică mea Georgiana de la Click. M-a întrebat câte ceva despre mine că cică vroia să scrie un aricol, şi la un moment dat, am fost scoasă de pe messenger. Am sunat la ea dar avea telefonul închis, probabil hakerul ştia că ea nu răspunde, de aceea a intrat de pe adresă ei la mine. Abia când m-au sunat şi alte persoane din lista mea de messenger că să mă întrebe de ce le-am spart parolă, am înţeles! Acea persoană cu care vorbisem nu era Georgiană, era un haker, care apoi s-a dat drept mine şi a spart conturile prietenilor din lista mea!"

Carmen Pleşea

S-au dat drept alte persoane şi de câteva zile încearcă să mă întrebe diferite lucruri, dar cum ştiam că şi Oanei Lis cât şi ţie vi s-au spart conturile, am fost precaută. Nu am răspuns, în schimb am sunat la persoanele cu care vorbeam pe messenger şi s-a dovedit că nu erau ele. Eu am avut noroc!"

Adrian Pescariu

"Era cât pe ce să îi dau parolă cuiva care se dădea drept un prieten şi îmi spunea că să i dau urgent parolă mea de la yahoo. Bine că nu am făcut-o! Acum aş fi avut contul spart şi cine ştie unde ar fi ajuns toate fotografiile pe care eu le am în adresă mea de yahoo!"

Crina Ogică

Crină Ogică: "Bine că acea persoană nu are acces la arhivă mea de messenger care se află numai pe calculatorul meu, că eram direct pe prima pagină la toate ziarele şi reviste", spune cu umor interpretă, găsind partea bună a faptului că i s-a spart messengerul.

Oana Lis

Oanei Lis i s-a spart nu numai e-mailul, cât şi contul de Facebook. Supărată din cale afară, Oana a mai avut o problemă! Hackerul, probabil tot din banda care sparge conturi vedetelor, a sunat-o pe nevasta lui Lis pretinzându-i bani mulţi. Individul a ameninţat-o spunându-i că dacă nu îi dă acea sumă de bani, toate informaţiile vor fi făcute publice. Oana s-a ţinut tare, spunând că totul este o cacialma: "La mine în conturi nu există nimic compromiţător, aşa că nu am de ce să le dau niciun leu!"

Liviu Vârciu

Este printre primele persoane publice cărora li s-a spart adresa de messenger şi de Facebook. Probabil că artistul nu avea în e-mail date foarte importante, căci, deşi au trecut multe luni de atunci, niciun scandal legat de vreo înregistrare sau vreo poză xxx cu Liviu nu au apărut.

(articol aparut in urma cu 2 ani in revista SOC)

Comentarii

Postări populare